Kinderen

Voor Kinderen

In mijn praktijk bied ik ook NEI-sessies voor uw kind. Kinderen die veel opvangen van hun omgeving kan ik ook ondersteunen met NEI en leren zichzelf beter af te schermen voor de buitenwereld.

Ook op het gebied van Dyslexie en Dyscalculie, ADHD, ADD en andere leerproblemen, motivatie, concentratie, bedplassen, allergie, voeding, buikpijn (waar deze emotinele oorzaak heeft) kan ik de blokkades testen en integreren.

Tijdens een NEI-sessie werk ik met een biotensor (bioresonantie) en maak ik contact met het onderbewustzijn om zo op zoek te gaan naar de blokkades die uw kind belemmeren in het dagelijkse leven. De blokkades kunnen ontstaan zijn door vervelende gebeurtenissen, ervaringen, onverwerkte emoties, trauma's en andere oorzaken die we ons niet bewust zijn. Door ze uit te testen kunnen we de informatie bewust maken, waarna we deze kunnen integreren en verwerkt mogen worden. 

De uitleg in kindertaal: Door je lichaam lopen allemaal wegen. Snelwegen en autowegen en kleine weggetjes. Als er een blokkade ontstaat kun je van de snelweg op dat moment geen gebruik maken. Je gaat op zoek naar nieuwe wegen. Deze wegen kosten veel energie en je moet een hele omweg nemen. Door de blokkades op te lossen, kun je weer over je snelweg.  Je kan het ook zien als bij een computer. Dat er heel wat programma's op de achtergrond meelopen, zonder dat we deze op het scherm zien. Dat we een blokkade als een virus opsporen, deze in de prullenbak doen en daarna nog de prullenbak gaan legen. Dan is alles weer vrij om goed te kunnen werken.

Let wel, uw kind wil zelf bij mij komen, niet omdat het (met al uw goede bedoelingen) van u moet.

Misschien kunt u zelf ook een steuntje in de rug gebruiken. Daarvoor maken we een aparte afspraak.

Mijn zorg voor kinderen heb ik mijn hele leven al gehad. Ik wil graag dat het goed met ze gaat en dat ze zich (vrij) kunnen ontwikkelen tot de persoon die ze graag willen worden in de toekomst. De hulp en ondersteuning die ze daarbij nodig hebben, wil ik ze graag aanbieden.

Een belangrijk uitgangspunt vind ik: Van proberen kun je leren! Fouten maken mag en er is geen mislukking, enkel feedback.

Ik werk ruim 20 jaar in het onderwijs, waarvan ik 15 jaar in het speciaal basisonderwijs heb gewerkt.

1,5 jaar heb ik binnen het speciaal basisonderwijs de Sociale vaardigheidstraining (Sova) verzorgd, de TOM training (theorie of mind, het denken over het denken) en de faalangstreductietraining. Dit deed ik kleine groepjes van 3 tot 5 kinderen of individueel.

Tijdens een intake gesprek stemmen we af wat uw kind nodig heeft, wat uw kind zelf wil bereiken en wat ik kan bieden. Ik werk niet met kant en klaar projecten. Ik gebruik wat er nodig is. In overleg maak ik van elke bijeenkomst een verslagje met wat we deze bijeenkomst hebben gedaan. Waar nodig maak ik een verslag voor school of zorgverlening of plannen we een gesprek met leerkracht.

Wat er nodig kan zijn: werken aan zelfbeeld, zelfvertrouwen, hoofd leegmaken, emoties herkennen en erkennen, positieve / helpende gedachten, bewuste ademhaling, stukje meditatie, visualisatie, praat – tekengesprek, plannen en organiseren...

Mocht u vragen hebben kan dat via het contactformulier.